Dlaczego spójność oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego jest tak ważna?
Dlaczego tak ważne jest, by oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne tworzyło spójną całość? Jak zapewnić harmonijny wizerunek marki poprzez reklamy świetlne? Zadbanie o jednolity wizerunek marki to już nie fanaberia, ale coś wręcz niezbędnego. Zatem spójne oznakowanie, zarówno na zewnątrz, jak i w środku, to często pierwszy element, który zwraca uwagę klienta. Właśnie ono buduje pierwsze wrażenie i długo zostaje w pamięci.
Dlaczego spójność oznakowania, aż tak się liczy?
Wyobraź sobie, że mijasz ładnie zaprojektowany, nowoczesny szyld z logo firmy. Wchodzisz do środka i… trafiasz na totalnie niedopasowane tabliczki, przestarzałe napisy i inne kolory niż na froncie. Czujesz się zdezorientowany? To właśnie brak jednolitości oraz spójności oznakowania. Wizerunek firmy to powtarzające się formy, kolory, logo i jakość wykonania, które widać zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Bez tego klient może szybko się pogubić.
Reklamy świetlne jako spoiwo wizualne
Świetlne reklamy takie jak: kasetony, litery LED, czy podświetlane oznaczenia kierunkowe to jeden z najlepszych sposobów, by zostawić ślad w pamięci odbiorców. Przyciągają wzrok oraz tworzą klimat wewnątrz lokalu. Jeśli wspomniane elementy dobrze się ze sobą komponują, klienci od razu zauważają pełen profesjonalizm firmy. Odpowiednie oraz spójne oznaczenie marki nie kończy się na drzwiach wejściowych. Towarzyszy klientowi podczas całej wizyty.
Co tak naprawdę zyskasz dzięki spójności oznakowania?
Spójność oznakowania gwarantuje przede wszystkim większą rozpoznawalność marki. Ma również bardzo dużo wpływ na profesjonalny wygląd oraz przewagę nad konkurencją. Dodatkowo ułatwia nawigację każdemu użytkownikowi. Biorąc pod uwagę te aspekty, warto zastanowić się nad spójnością oznakowania firmy.
Jak zadbać o spójność oznakowania firmy?
- Wymyśl strategię
Zanim zlecisz pierwszą reklamę, zastanów się dobrze, co Twoja marka ma „mówić”. Jaki charakter ma mieć? Ma być dynamiczna, elegancka, a może bardziej ekologiczna? Warto to przemyśleć. - Trzymaj się tych samych kolorów, czcionek i logo
To może wydawać się oczywiste, ale wiele firm wpada w pułapkę mieszania stylów. Jeśli szyld na zewnątrz jest niebieski, a wewnątrz wszystko czerwone – spójny przekaz natychmiast się gubi. - Postaw na jakość
Tanie materiały, które szybko blakną czy się psują, są nie tylko nieestetyczne, ale i podważają zaufanie do marki. Lepiej zainwestować w porządnego wykonawcę. Reklamy świetlne to inwestycja na kilka lat. - Zadbaj o spójność wizualną od wejścia aż do recepcji
Litery świetlne na elewacji, logo w recepcji czy podświetlane tabliczki przy salach i biurach – to wszystko powinno pasować do siebie, tak jakby było częścią jednej historii.
Spójność oznakowania = jednolity przekaz
Spójność oznakowania, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, to nie tylko kwestia estetyki. Nie chodzi wyłącznie o ładny wygląd, ale o budowanie wrażenie wiarygodności i profesjonalizmu. Klient, który od samego początku widzi jednolity przekaz – od reklamy na zewnątrz, po oznaczenia w środku – czuje się pewnie. Klient zapamiętuje pełną organizację oraz spójność, która zostaje w pamięci i sprawia, że chce do nas wrócić.
Reklamy świetlne wywołują emocje, budzą różne skojarzenia i tworzą pierwsze wrażenia, które zostają na długo. W Reklamiarni zajmiemy się tym, aby Twoje oznakowanie było dopracowane w każdym calu.